توزیع ۹۰ تن برنج پاکستانی درجه یک در فروشگاه‌های شهرما گزارشی از بازار لباس شب عید در مشهد | فصل سرد بازار پوشاک قیمت طلای جهانی در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۳ اسفند ۱۴۰۳) | طلای جهانی تغییر مسیر داد اژه‌ای: در مبارزه با فساد حراست‌ها کجای کار هستند؟ | صرف مجازات و تعزیر مجرمین و مفسدین، برای تحقق و بسط عدالت کفایت نمی‌کند + فیلم  واریز اعتبار کالابرگ به حساب سرپرستان دهک‌های چهارم تا هفتم از امروز (پنجشنبه، ۲۳ اسفند ۱۴۰۳) تعداد لوکوموتیو‌های آماده به کار کشور ۱۳ درصد افزایش یافت | برنامه ریزی مسیر ریلی مشهد تا کرمانشاه برای اربعین ۱۴۰۴ نرخ امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) | پیاز کیلویی چند؟ ممکن شدن انتقال اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی | خواربار در رتبه اول خرید مردم تولید ماهانه نفت ایران افزایش یافت (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) حباب نیم سکه از بهمن‌ماه دو برابر شد | نیم سکه چقدر رشد کرد؟ (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) ویدئو | بازار پوشاک شب عید کم رونق است میزان افزایش نرخ حق بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ تعیین شد بروکراسی، مانع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و ملوان در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر + لینک و قیمت بررسی قیمت امروز تلفن‌های همراه (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) | سامسونگ A۵۵ چقدر شده است؟ قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) | چانگان در محدوده ۲ میلیارد تومان بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی: ۱۰۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی استان تا زمان پیک بار سال ۱۴۰۴ وارد مدار می‌شود مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی: ۶۰ تا ۷۰ درصد ساختمان‌های روستایی مقاوم هستند مسکن در بن‌بست رکود (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) مثبت کم‌حجم شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) قطع جریان گاز حدود ۱۲۰۰ مشترک متخلف در خراسان رضوی افزایش نرخ بیکاری در پاییز ۱۴۰۳ | شمار جویندگان کار در خراسان‌رضوی ۵۵ درصد افزایش یافت مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی: بخش تونل مسیر ریلی مشهد-گلبهار ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی: برای تابستان پیش رو ۴.۵ مترمکعب کسری آب خواهیم داشت توزیع میوه و خرما تنظیم بازار در مشهد از فردا (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) آغاز می‌شود قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) قطع یارانه ۱۰۰ هزار نفر در پایان اسفند ۱۴۰۳ زمان اجرای مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی مشخص شد
سرخط خبرها

اسنپ در برابر تپسی محکوم شد | شورای رقابت به پرونده عجیب ورود کرد

  • کد خبر: ۱۵۸۲۰۷
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
اسنپ در برابر تپسی محکوم شد | شورای رقابت به پرونده عجیب ورود کرد
شورای رقابت از پرونده عجیب میان دو شرکت تاکسی اینترنتی و محکومیت شرکت اسنپ به دلیل شکایت شرکت تپسی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شورای رقابت از پرونده عجیب میان دو شرکت تاکسی اینترنتی و محکومیت شرکت اسنپ به دلیل شکایت شرکت تپسی خبر داد.

سپهر دادجوی توکلی،‌ مدیر روابط عمومی شورای رقابت با اشاره به جلسه ۵۵۵ شورای رقابت اظهار کرد: در این جلسه شرکت اسنپ بر اساس شکایت شرکت تپسی به رویه ضد رقابتی محکوم شده است. بر اساس شکایت تپسی شرکت اسنپ به دلیل استفاده از مالکیت ۱۰۰۰ سیم‌کارت و ساخت حساب‌های کاربری به عنوان کاربر مسافر در سامانه شرکت تپسی و دسترسی به اطلاعلات تماس حدود ۱۴۰۰۰ راننده شرکت تپسی بر اساس ماده ۶۱ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به ارتکاب رویه ضد رقابتی محکوم شده است و باید جریمه پرداخت کند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر شرکت اسنپ ۱۰۰۰ سیمکارت خریداری کرده است و به عنوان مسافر وارد سامانه شرکت تپسی شده و به اطلاعات تماس راننده‌ها دست پیدا کرده و پس آن به راننده‌های شرکت تپسی پیشنهاد همکاری با حقوق بالاتری داده است. از انجایی که راننده‌ها پیشنهاد شرکت اسنپ را قبول کرده‌اند، به شرکت تپسی خسارت مالی وارد شده است و شرکت اسنپ که به رویه ضد رقابتی محکوم شده است باید جریمه نقدی پرداخت کند.

منبع: ایسنا

 

جوابیه شرکت اسنپ درباره ادعای جذب رانندگان شرکت رقیب

امروز خبری با عنوان «شورای رقابت یکی از تاکسی‌های اینترنتی را محکوم کرد» منتشر شد. درباره این خبر باید اعلام کنیم این پرونده در سال ۹۸ مطرح شد و اسنپ نیز دفاعیات خود را ارائه کرد. هرچند تا این لحظه، رأی شورای رقابت به‌طور رسمی به اسنپ ابلاغ نشده، اما امروز و بعد از گذشت بیش از ۳ سال، خبر نتیجه آن در رسانه‌ها منعکس شده است. در صورتی که حکم رسانه‌ای شده صحت داشته باشد، ضمن احترام به رأی شورای رقابت، اسنپ حق اعتراض را برای خود محفوظ می‌داند و این شرکت همچنان به شفافیت و عملکرد استاندارد مطابق با قوانین، در راستای حفظ فضای سالم رقابتی در بازار تاکسی‌های اینترنتی متعهد است.

همانطور که اسنپ در دفاعیات خود در شورای رقابت تاکید کرده هیچ‌گونه اقدام ضد‌رقابتی و خلاف مقرراتی انجام نداده است و با توجه به اینکه سیم‌کارت‌ها به‌صورت رسمی به نام شرکت اسنپ ثبت شده‌اند، اتهام استفاده از این روش برای جذب کاربر راننده به‌صورت مخفیانه کاملا نادرست است. اسنپ از سیم‌کارت‌های خریداری شده برای انجام تحقیقات بازار (رصد سرویس‌های داخلی شرکت و همچنین سایر شرکت‌ها) جهت تدوین طرح‌های تشویقی، بهبود زمان پذیرش درخواست‌ها، بهبود نرخ پذیرش درخواست‌ها و موارد مشابه استفاده می‌کند که به صورت مرسوم برای تحقیقات بازار توسط شرکت‌ها به کار گرفته می‌شود.

همچنین باید در نظر گرفت که کاربران راننده، استخدام رسمی هیچ کدام از تاکسی‌های اینترنتی نیستند و برای فعالیت در ناوگان هر کدام از شرکت‌ها یا حتی فعالیت همزمان در آن‌ها حق انتخاب دارند. با توجه به اینکه اسنپ ۹۰٪ سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده، تقریبا تمامی رانندگان تاکسی اینترنتی عضو ناوگان اسنپ هستند و بنابراین ادعای تلاش برای جذب رانندگان رقیب نمی‌تواند صحت داشته باشد.

این نکته نیز قابل‌ذکر است که حفظ فضای سالم رقابتی نیازمند شفافیت و عملکرد مطابق با استاندارد‌ها و قوانین از جانب تمامی رقبا در یک بازار است، طی هشت سال گذشته از زمان شروع فعالیت اسنپ و شکل‌گیری بازار تاکسی اینترنتی در ایران اقدامات خلاف قانون و غیرمنصفانه و غیررقابتی متعددی توسط رقبا انجام شده است. برخلاف ادعای رقبا، اظهارات برخی از کاربران راننده به‌صراحت نشان می‌دهد که بازاریابان میدانی برخی شرکت‌ها بار‌ها اقدام به تطمیع رانندگان اسنپ کرده‌اند. مستندات این موضوع نیز به دادستانی کل کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و شورای عالی فضای مجازی ارسال شده است.

در نهایت، ما پیشرفت بازار را در گرو رفتار‌های سالم جهت ایجاد فرصت رشد برای تمامی بازیکنان فعال در این حوزه می‌دانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->