قیمت گوشی‌های موبایل امروز ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ | سامسونگ A۵۵ چند؟ قیمت امروز انواع میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) | میوه‌های نوبرانه چند؟ قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) | افزایش قیمت در بازار طلا و سکه کسب رتبه نخست تولید زیره سبز در کشور توسط خراسان‌رضوی نرخ طلا در مشهد اعلام شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی ارزان شدند | جدول قیمت خودرو‌های خارجی (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) مشاورین املاک خراسان‌رضوی زیر ذره‌بین بازرسان اصناف افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و کاهش قیمت محصولات سایپا (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) توزیع ۲۵۰ تن گوشت گرم گوساله برزیلی تنظیم‌بازار در مشهد نوسان قیمت در بازار کالا‌های اساسی به حداقل رسید + جدول (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) شاهد طولانی‌ترین رکود در بازار مسکن هستیم (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بازار ارز تا چه زمانی درجا خواهد زد؟ (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار لوازم خانگی ۶ سال پس ممنوعیت واردات انتشار آمار مغایر بانک مرکزی و مرکز آمار درباره نرخ رشد اقتصادی! چالش‌های صنعت ساختمان در دوران رکود بازار مسکن شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور چه تغییری کرد؟ در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌رضوی مطرح شد: قرارداد کارکنان حجمی شهرداری‌ها، فعلاً مثل روال سابق خواهد بود ۶۰ لیتر سهمیه بنزین تیرماه امشب واریز می‌شود (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) رئیس‌دفتر بازرسی رئیس‌جمهور به موضوع نرخ بلیت هواپیما ورود کرد قیمت امروز انواع گوشی موبایل در مشهد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) صدور خدمات فنی‌مهندسی در سال‌های اخیر روندی کاهشی داشته است چرا بعضی از میوه‌های نوبرانه مشهد کیفیت ندارد؟ زمان واریز یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۳ ویژه دهک ۴ تا ۹ مشخص شد + جزئیات صفرتاصد ثبت‌نام اینترنتی کارت سوخت + نحوه ثبت‌نام وزیر راه: مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها هفته آینده ابلاغ می‌شود سنت دیرینه «چهارشنبه‌مثبت» در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۳۰ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اسنپ در برابر تپسی محکوم شد | شورای رقابت به پرونده عجیب ورود کرد

  • کد خبر: ۱۵۸۲۰۷
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
اسنپ در برابر تپسی محکوم شد | شورای رقابت به پرونده عجیب ورود کرد
شورای رقابت از پرونده عجیب میان دو شرکت تاکسی اینترنتی و محکومیت شرکت اسنپ به دلیل شکایت شرکت تپسی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شورای رقابت از پرونده عجیب میان دو شرکت تاکسی اینترنتی و محکومیت شرکت اسنپ به دلیل شکایت شرکت تپسی خبر داد.

سپهر دادجوی توکلی،‌ مدیر روابط عمومی شورای رقابت با اشاره به جلسه ۵۵۵ شورای رقابت اظهار کرد: در این جلسه شرکت اسنپ بر اساس شکایت شرکت تپسی به رویه ضد رقابتی محکوم شده است. بر اساس شکایت تپسی شرکت اسنپ به دلیل استفاده از مالکیت ۱۰۰۰ سیم‌کارت و ساخت حساب‌های کاربری به عنوان کاربر مسافر در سامانه شرکت تپسی و دسترسی به اطلاعلات تماس حدود ۱۴۰۰۰ راننده شرکت تپسی بر اساس ماده ۶۱ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به ارتکاب رویه ضد رقابتی محکوم شده است و باید جریمه پرداخت کند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر شرکت اسنپ ۱۰۰۰ سیمکارت خریداری کرده است و به عنوان مسافر وارد سامانه شرکت تپسی شده و به اطلاعات تماس راننده‌ها دست پیدا کرده و پس آن به راننده‌های شرکت تپسی پیشنهاد همکاری با حقوق بالاتری داده است. از انجایی که راننده‌ها پیشنهاد شرکت اسنپ را قبول کرده‌اند، به شرکت تپسی خسارت مالی وارد شده است و شرکت اسنپ که به رویه ضد رقابتی محکوم شده است باید جریمه نقدی پرداخت کند.

منبع: ایسنا

 

جوابیه شرکت اسنپ درباره ادعای جذب رانندگان شرکت رقیب

امروز خبری با عنوان «شورای رقابت یکی از تاکسی‌های اینترنتی را محکوم کرد» منتشر شد. درباره این خبر باید اعلام کنیم این پرونده در سال ۹۸ مطرح شد و اسنپ نیز دفاعیات خود را ارائه کرد. هرچند تا این لحظه، رأی شورای رقابت به‌طور رسمی به اسنپ ابلاغ نشده، اما امروز و بعد از گذشت بیش از ۳ سال، خبر نتیجه آن در رسانه‌ها منعکس شده است. در صورتی که حکم رسانه‌ای شده صحت داشته باشد، ضمن احترام به رأی شورای رقابت، اسنپ حق اعتراض را برای خود محفوظ می‌داند و این شرکت همچنان به شفافیت و عملکرد استاندارد مطابق با قوانین، در راستای حفظ فضای سالم رقابتی در بازار تاکسی‌های اینترنتی متعهد است.

همانطور که اسنپ در دفاعیات خود در شورای رقابت تاکید کرده هیچ‌گونه اقدام ضد‌رقابتی و خلاف مقرراتی انجام نداده است و با توجه به اینکه سیم‌کارت‌ها به‌صورت رسمی به نام شرکت اسنپ ثبت شده‌اند، اتهام استفاده از این روش برای جذب کاربر راننده به‌صورت مخفیانه کاملا نادرست است. اسنپ از سیم‌کارت‌های خریداری شده برای انجام تحقیقات بازار (رصد سرویس‌های داخلی شرکت و همچنین سایر شرکت‌ها) جهت تدوین طرح‌های تشویقی، بهبود زمان پذیرش درخواست‌ها، بهبود نرخ پذیرش درخواست‌ها و موارد مشابه استفاده می‌کند که به صورت مرسوم برای تحقیقات بازار توسط شرکت‌ها به کار گرفته می‌شود.

همچنین باید در نظر گرفت که کاربران راننده، استخدام رسمی هیچ کدام از تاکسی‌های اینترنتی نیستند و برای فعالیت در ناوگان هر کدام از شرکت‌ها یا حتی فعالیت همزمان در آن‌ها حق انتخاب دارند. با توجه به اینکه اسنپ ۹۰٪ سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده، تقریبا تمامی رانندگان تاکسی اینترنتی عضو ناوگان اسنپ هستند و بنابراین ادعای تلاش برای جذب رانندگان رقیب نمی‌تواند صحت داشته باشد.

این نکته نیز قابل‌ذکر است که حفظ فضای سالم رقابتی نیازمند شفافیت و عملکرد مطابق با استاندارد‌ها و قوانین از جانب تمامی رقبا در یک بازار است، طی هشت سال گذشته از زمان شروع فعالیت اسنپ و شکل‌گیری بازار تاکسی اینترنتی در ایران اقدامات خلاف قانون و غیرمنصفانه و غیررقابتی متعددی توسط رقبا انجام شده است. برخلاف ادعای رقبا، اظهارات برخی از کاربران راننده به‌صراحت نشان می‌دهد که بازاریابان میدانی برخی شرکت‌ها بار‌ها اقدام به تطمیع رانندگان اسنپ کرده‌اند. مستندات این موضوع نیز به دادستانی کل کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و شورای عالی فضای مجازی ارسال شده است.

در نهایت، ما پیشرفت بازار را در گرو رفتار‌های سالم جهت ایجاد فرصت رشد برای تمامی بازیکنان فعال در این حوزه می‌دانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->